torstai 23. toukokuuta 2013

Ihana viikko! (12+5)

Tämä viikko on ollut jotenkin ihana, oon ihan sellasessa flow-tilassa. Kai raskauskin voi sellasen aiheuttaa :D? Oon saanu tehtyä töitä kamalan hyvin ja motivoituneesti, mikä on harvinaista. Paino oli tänään 61,2kg mikä on +1,6kg raskautta edeltävään painoon, vaikka oon herkutellukin. Sekin oli kiva ylläri!

Lisäksi oon nähny sukulaisia. Veli avokkeineen jututti raskaudesta ja tuli samalla selväksi sekin, että saadaan niiltä ilmaiseksi kiertoon ainakin yhdistelmävaunut (en vielä kysellyt että millaiset ne on, mutta veljen avokki on liikunnallinen tyyppi joten varmaan hyvät ja toimivat! Jos ei ole, niin ainahan sitten voi hankkia toiset ;) ) ja sitteri. Vaatteita on kuulemma läjäpäin kun ovat kaiken säästäneet, mutta se on vähän sit siitä kiinni että pitääkö mun tyttöolo paikkaansa vai ei... niillä kun aika sinivoittoista! Mutta ihana oli nähdä ja höpistä tulevan serkkupojan vanhempien kanssa. Niin ja se pinniksen kissasuoja"verkko" (?) saadaan myös. Tämä ks. serkkupoika siis täyttää tammikuussa 2014 kaksi vuotta. Niin ja toiselta serkku

Äitikin kävi kylässä.Mulla ei ole äidin kanssa mitenkään läheiset äiti-tytär välit ollut pitkään aikaan, eikä kovin usein nähdä. Äitini elää jotain 60-vuotiskriisiään miesseikkailuineen ja en jotenkin osaa elää sellaisessa mukana. Lisäksi hän on aina niin väsyksissä ettei kuuntele, ja puhuu usein vain omia asioitaan. Niin, ja levittää kaikki minun asiat koko kylälle työnsä kautta :D No, nyt meillä oli poikkeuksellisesti sellainen hyvä äiti-tytär-hetki! Pitkästä aikaa koin sellaista lämpöä omaa äitiäni kohtaan, jota oon ehkä kaivannukin. Juteltiin äidin raskauksista ja meidän syntymisistä ja äitiydestä ja kaikesta. Toivottavasti näitä tulee lisää!

Lisäksi elämä on kivaa siksikin, ettei tätä tartte enää salata. Voi ihan rauhassa marmattaa oireistaan ja odotuksestaan kaikille, ja kaikki tuntuu olevan aidosti iloisia meidän puolesta! Töissäkin on ihan uudenlainen fiilis jopa henkilöstön kesken. Kivaa kivaa kivaa.

Niin, ja kun oon odottanu että raskaus alkais tuntua tai näkyä jotenkin, niin vihdoin oon sitä mieltä ollu eilisestä lähtien, että mun farkkujen vyötärö alkaa kiristää. Mulla on ruskeet pillifarkut viime syksyltä, jotka ei oo edes ollu mitenkään tiukimmasta päästä enää käytön venyttäminä. Niin nyt jouduin eilen jo avaamaan napin iltapäivällä, että maha mahtui olemaan! :)

Sairaalalta ei oo soitettu. Nt-ultran ja veriseulojen jälkeen sanottiin, että kahden viikon kuluessa soitetaan, jos on jotain huolta tai lisääntynyttä riskiä. Ei ole kuulunut soittoa, ja ensi maanantaina siitä tulee 2 viikkoa. Eli huomisen jälkeen voi lopullisesti sen suhteen hengähtää :) 

Lisäksi mua alkaa kuumottaa nuo hankinnat. Kirppiksillä oon hypistelly vauvanvaatteita jo viikon ajan useempaan otteeseen, mitään en oo vielä ostanu. Yksi mikä mua kovasti mietityttää myös, on kestovaippailu. Mua kiinnostaa se kovasti, mutten oo jaksanu kamalasti vielä perehtyä asiaan, ja kaikki kuorivaipat ja imut ja muut kuulostaa vierailta... ja tuntuu työläältä käydä selvittämään mitä kaikkea pitäis huomioida ja paljon niitä kannattais alkuun hankkia ja ja ja... mut sen verran ekologinen tyyppi oon, että tekis mieli ainakin kokeilla. Onko täällä jollain kokemusta ja mielipiteitä asiaan, puolin tai toisin?

Ihanaa että kohta on taas viikonloppu ja ensi viikolla ensimmäinen neuvolalääkärikin tiistaina!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti